Az x:\V10.x..\OmegaWin32\DxfImport.ini
állomány olyan paraméterek tartalmaz, melyek szintén hatással vannak a DXF
fájlok konvertálására. A különböző helyeken, különböző stílusban
elkészített DXF állományok - az eredetit minél jobban megközelítő -
konvertálásához célszerű lehet ennek az állománynak a módosítása. Esetleg
a különböző változatainak eltérő névvel való lementése, és szükség
esetén az x:\V10.x..\OmegaWin32\DxfImport.ini állományba való
visszamásolása.
Az x:\V10.x..\OmegaWin32\DxfImport.ini
egy WINDOWS-os stílusú inicializáló fájl, ami egyszerű
szövegszerkesztővel - pl. NOTEPAD - módosítható. A fájl a következő
bejegyzéseket tartalmazza:
[DxfImput]
NaploFile=\OmegaWin32\Tmp\DxfImport.log
// a 3DFACE objektumok megjelenítését vezérlő kód: 0=átlépi, csak naplóz
// 1= egyszerűsítetten megrajzol - kitöltéssel
3DFACE_Megrajzol=1
// Milyen "mélységben" lehetnek blokkokban hivatkozások egymásra
MaxBlokkEgymasbaAgyaz=3
BetuMagassagSzorzo=1.2
BetuSzelessegSzorzo=0.6
DefLayDefLine_Szin=0 // alapértelmezés szerinti réteg
DefLayDefLine_Tip=0 // alapértelmezés szerinti szín, típus, vtg.
DefLayDefLine_Vtg=0
LayDefLine_Szin=0 // aktuális réteg
LayDefLine_Tip=0 // alapértelmezés szerinti szín, típus, vtg.
LayDefLine_Vtg=0
AlapertKarakterStilus=Standard
// Papír térben lévő adatok transzformálásához - felhasználói egységekbe -
// lehet szükség ilyen szorzóra.
// Ha papír egység: mm = 1.0, hüvelyk = 25.4
// PapirSzorzo=25.4 hüvelyk
PapirSzorzo=1.0 mm
[PontSzimbolumok]
// stilus azonosító=tábla,szimbólum_sorszám
ShapeSzimbol=6,16
PontStilus0=6,17
PontStilus1=6,18
.
.
.
PontStilus100=6,36
[DxfImput_VonaMintak]
// alapértelmezés DXF_LINESTYLE_NODEF=32767
DXF_LINESTYLE_NODEF=0
v1=CONTINUOUS:0
v2=Standard:0
v3=FOLYTONOS:0
v4=*BORDER:3
v5=*BORDER2:3
.
.
.
v43=*SZAGGATOTT5:2
v44=*TENGELYVONAL:3
// Azokat a fontokat, amelyek megegyeznek a [Font] és a [Code] megadott
fontnévvel és készlet kóddal:
// A DXF fáhjlban át lehet alakítani:
// 1. Ha van [NewFile] érték hozzá, akkor más font file tartozhat hozzá.
// 2. Ha van [NewCode] érték hozzá, akkor más karakterkészlet tartozhat hozzá.
// (Ha a [Font] *.shx, akkor kell lennie [NewCode] értéknek.
// 3. Ha van [Distortion_X] vagy [Distortion_Y] érték hozzá, akkor a
fontkészlethez tartozó karaktereket
// méretét ezzel az arányosító tényezővel módosítja és nem az XArany, vagy
YArany -al.
[Font]
Font0=Wingdings
Font1=Webdings
Font2=GreekC
Font3=Arial Narrow
Font4=Arial Narrow
Font5=Bookman Old Style
Font6=gost_energo.shx
Font7=gostb_w.shx
Font4=Bookman Old Style
Font5=gost_energo.shx
Font6=Arial Narrow
Font7=gostb_w.shx
Font8=complex.shx
Font9=simplex.shx
Font10=txt.shx
Font11=gbeitc.shx
Font12=gbenor.shx
Font13=gothice.shx
Font14=gothicg.shx
Font15=gothici.shx
Font16=greekc.shx
Font17=greeks.shx
Font18=isocp.shx
Font19=isocp2.shx
Font20=isocp3.shx
Font21=isoct.shx
Font22=isoct2.shx
Font23=isoct3.shx
Font24=italic.shx
Font25=italicc.shx
Font26=italict.shx
Font27=monotxt.shx
Font28=romanc.shx
Font29=romand.shx
Font30=romans.shx
Font31=romant.shx
Font32=scriptc.shx
Font33=scripts.shx
Font34=syastro.shx
Font35=symap.shx
Font36=symath.shx
Font37=symeteo.shx
Font38=symusic.shx
[Code]
Code0=514
Code1=530
Code2=161
Code3=238
Code4=161
Code5=238
[NewFont]
NewFont6=Arial Narrow
NewFont7=Arial Narrow
NewFont8=Complex
NewFont9=Complex
NewFont10=Complex
NewFont11=Italic
NewFont12=Arial Narrow
NewFont13=CommercialScript BT
NewFont14=CommercialScript BT
NewFont15=CommercialScript BT
NewFont16=GreekC
NewFont17=GreekS
NewFont18=ISOCP
NewFont19=ISOCP2
NewFont20=ISOCP3
NewFont21=ISOCT
NewFont22=ISOCT2
NewFont23=ISOCT3
NewFont24=Italic
NewFont25=ItalicC
NewFont26=ItalicT
NewFont27=Monotxt
NewFont28=RomanC
NewFont29=RomanD
NewFont30=RomanS
NewFont31=RomanT
NewFont32=ScriptC
NewFont33=ScriptS
NewFont34=Syastro
NewFont35=Symap
NewFont36=Symath
NewFont37=Symeteo
NewFont38=Symusic
[NewCode]
NewCode0=2
NewCode1=2
NewCode6=204
NewCode7=204
NewCode8=0
NewCode9=0
NewCode10=0
NewCode11=0
NewCode12=0
NewCode13=0
NewCode14=0
NewCode15=0
NewCode16=161
NewCode17=161
NewCode18=0
NewCode19=0
NewCode20=0
NewCode21=0
NewCode22=0
NewCode23=0
NewCode24=0
NewCode25=0
NewCode26=0
NewCode27=0
NewCode28=0
NewCode29=0
NewCode30=0
NewCode31=0
NewCode32=0
NewCode33=0
NewCode34=0
NewCode35=0
NewCode36=0
NewCode37=0
NewCode38=0
[Distortion_X]
Distortion_X0=1.85
Distortion_X1=2.176
Distortion_X3=0.878
Distortion_X4=1.04
Distortion_X5=1.2
Distortion_X6=1.02
Distortion_X7=1.2
[Distortion_Y]
Distortion_Y0=0.84
Distortion_Y1=0.94
Distortion_Y5=1.1
Megjegyzések az egyes paraméterekkel
kapcsolatban:
Az Autocad és a WINDOWS eltérően kezeli a
karaktereket. A 'BetuMagassagSzorzo' és a 'BetuSzelessegSzorzo'
paraméterek beállításával lehet szabályozni, hogy a rajzon a feliratok mérete a
lehető legjobban megközelítse az eredetit.
Az 'AlapertKarakterStilus' paraméter
beállításával az alapértelmezés szerinti karakter stílust lehet kijelölni.
Az OmegaCAD
egyszerre 8 féle színt (0-7-ig) tud kezelni - melyek átdefiniálhatók -. A DXF
állományban azonban ettől több szín is előfordulhat. Ezért a DXF
fájlból beolvasott színszámot elosztja 8-al, így a maradék a 0-7 tartományba
esik. Azért, hogy a konvertált rajz minél jobban megközelítse az eredeti
rajzot, lehetőség van arra, hogy az így kapott színekhez másik színkódot
rendeljen a felhasználó, és ez a szín lesz az adott grafikus alapelemhez
rendelve. Például ha 'Szin0=3' szerepel az inicializáló
fájlban, akkor ha DXF szerinti színszám 8-al való osztása után a maradék=0,
akkor az adott elemhez az OmegaCAD-ben
a 3-as színt fogja hozzárendelni a DXF importáló modul.
A [DxfImput_VonaMintak] szekcióban a vonal minta
nevekhez lehet hozzárendelni az OmegaCAD
program által is kezelt vonaltípusokat. A bejegyzés formája:
v*=Stílus_név:típus_azonosító_szám Ahol a '*'
karakter egy vagy többjegyű számot helyettesít. NAGYON FONTOS, HOGY
AZ EGYMÁS UTÁNI SOROKBAN v1-TOL KEZDŐDŐEN FOLYAMATOS SZÁMOZÁSNAK KELL
LENNI, ELLENKEZŐ ESETBEN NEM OLVASSA VÉGIG A TÁBLÁZATOT A RENDSZER!!!
|